PUSAT ANAK PERMATA NEGARA KOTA SAMARAHAN

PUSAT ANAK PERMATA NEGARA KOTA SAMARAHAN

Ahad, 29 Mei 2011

Gotong-royong Mengecat Dinding Ruang Tamu 1

Aktiviti ini diadakan secara berperingkat iaitu pada 21 Mei 2011 (Sabtu) dan 29 Mei 2011 (Ahad). Pada peringkat yang pertama, iaitu pada 21 Mei 2011 (Sabtu), beberapa orang pendidik dan ibu bapa telah datang untuk membersihkan dinding di ruang tamu 1 iaitu dari segi menanggalkan segala tampalan dan kesan double sided tape yang berada di dinding.



Pada peringkat yang kedua, iaitu pada 29 Mei 2011 (Ahad), beberapa orang pendidik dan ibu bapa telah datang untuk menghabiskan kesan-kesan tampalan yang masih ada dan mengecat dinding tersebut. Pada lapisan pertama dinding, dicat dengan undercoat yang telah ditaja oleh Encik Sapian bin Tapa (bapa Mohammad Hariyth) dan kemudiannya barulah dicat dengan cat warna ungu.










Antara orang kuat yang banyak menyumbang tenaga dan masa untuk mengecat dan mencantikkan ruang tamu PAPNKS ialah Encik Daim bin Bohari (bapa Juliana), Encik Udin bin Kasim (bapa Shafika), Encik Kenny anak Balang (bapa Benjamin Billu), Encik Sapian bin Mat (bapa Aleeya Maisara) dan anak lelakinya (abang kepada Aleeya Maisara).


Antara barisan tenaga kerja PAPNKS ialah Cikgu Mira, Cikgu Mas, Cikgu Mona, Cikgu Dayang, Cikgu Intan, Cikgu Shiqin dan Cikgu Juna (tiada dalam gambar).


Aktiviti ini akan diteruskan lagi secara beransur-ansur dan berperingkat bagi setiap bahagian dan sudut di dalam PAPNKS bergantung kepada dana yang ada, masa dan beberapa faktor lain. Semoga aktiviti ini akan dapat dilaksanakan dengan jayanya dan PAPNKS akan kelihatan lebih ceria. Terima kasih semua...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

PERMATA Kota Samarahan Copyright © 2010 - 2013

:: Weblog ini dikendalikan oleh Cik Ainul Ashiqin Mohammad ::
:: PENAFIAN / DISCLAIMER ::
Sebarang muaturun samada grafik,aplikasi,borang atau sebarang bahan adalah tanggungjawab sendiri.
Pihak webmaster PAPNKS tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kerosakan atau kehilangan yang berlaku ketika
menggunakan maklumat di dalam laman web ini.
:: HARAP MAKLUM ::