PUSAT ANAK PERMATA NEGARA KOTA SAMARAHAN

PUSAT ANAK PERMATA NEGARA KOTA SAMARAHAN

Jumaat, 23 April 2010

Latar Belakang PAPN

Pusat Anak PERMATA Negara (PAPN) Kota Samarahan, Sarawak mula beroperasi pada 3 Mac 2008. Pada awal operasi PAPN, Pegawai Pemantau daripada HQ PERMATA yang memantau operasi perjalanan PAPN ialah Cik Noor Zuraida binti Abdul Hamid, Penyelia Perkembangan Kanak-kanak ialah Prof. Madya Dr. Rohani binti Abdullah, daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Ketua Penyelaras PAPN ialah Cik Wan Hamidah binti Wan Hasan. PAPN Kota Samarahan mempunyai 4 orang pendidik yang terdiri daripada Cik Wan Hamidah binti Wan Hasan, Cik Bakti binti Rapili, Puan Juna anak Narin dan Cik Rosmalyeza binti Ismail dan 2 orang Pembantu Pendidik iaitu Cik Dayang Norasikin binti Awang Sulaiman dan Cik Salmah binti Napi. PAPN Kota Samarahan mempunyai kanak-kanak seramai 20 orang iaitu 7 orang kanak-kanak lelaki dan 13 orang kanak-kanak perempuan yang terdiri dari pelbagai kaum dan bangsa.

Pada awal tahun 2009, 2 orang pendidik menyambung pengajian iaitu Cik Rosmalyeza binti Ismail dan Puan Juna anak Narin. Jumlah kanak-kanak yang diambil bagi tahun 2009 adalah seramai 25 orang, dengan tenaga pendidik seramai 2 orang dan Pembantu Pusat seramai 2 orang. Pada Julai 2009, seramai 2 orang pendidik baru ditempatkan di PAPN Kota Samarahan iaitu Cik Ainul Ashiqin binti Mohammad dan Cik Peron Nanty anak Rupa. Pegawai Pemantau yang baru ialah Encik Mohd Imrizal Abdul Aziz daripada HQ PERMATA. Pada Ogos 2009 hingga kini, Ketua Pendidik yang baru ialah Cik Ainul Ashiqin binti Mohammad. Pada November 2009, seramai 3 orang pendidik baru ditempatkan di PAPN iaitu Cik Masabah binti Taha, Cik Monaliza binti Talip dan Cik Sharifah Rashidah binti Syed Md. Zain. Pada Disember 2009, Cik Wan Hamidah binti Wan Hasan dipindahkan ke PAPN Chiku dan bertugas sementara di PAPN Dungun. Pada penghujung tahun 2009, kawasan PAPN telah diubahsuai dan diperluaskan lagi bagi memudahkan dan melancarkan perjalanan operasi PAPN.

Bermula tahun 2010, pengambilan kanak-kanak adalah seramai 40 orang dengan tenaga pendidik seramai 6 orang dan Pembantu Pengurusan Murid (PPM) seramai 2 orang. Pada Februari 2010, seorang pendidik telah berhenti dan menjadikan jumlah pendidik seramai 5 orang sehingga kini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

PERMATA Kota Samarahan Copyright © 2010 - 2013

:: Weblog ini dikendalikan oleh Cik Ainul Ashiqin Mohammad ::
:: PENAFIAN / DISCLAIMER ::
Sebarang muaturun samada grafik,aplikasi,borang atau sebarang bahan adalah tanggungjawab sendiri.
Pihak webmaster PAPNKS tidak akan bertanggungjawab di atas sebarang kerosakan atau kehilangan yang berlaku ketika
menggunakan maklumat di dalam laman web ini.
:: HARAP MAKLUM ::